Wednesday, January 14, 2009

Gambar Kelas 5B

Salam..

Gambar Lama sumbangan Kepau.. Gambar ini diambil semasa akhirtahun selepas keputusan Penilaian darjah 5. Yang Terdapat dalam gambar ialah.. Dari Kiri Nizam, Suresh Singh, Sham Kuntum, Boy, Taufik, Kepau dan Azhar.. Yang Perempuan aku tak beberapa ingat.. cuma satu dua orang je yang aku kenal...anataranya... MK(Mata Katak) Badariah, Norhayati, Suhana, Norjawati .. Itu je yang terlintas... Ini kelas tak berapa pandai... tak da sorang pun yang dapat 2 A.. yang paling terror ialah Sham kuntumlah....

Anyway nostalgia betuilah....

ps: Manalah sekarang SURESH SINGH A/L JORTA SINGH agaknya? Satu-satu nya anak bukan bumiputra yang bapaknya komando ketika itu.....

8 comments:

Anonymous said...

Salam semua...

..emmhhh..heran aku tengok korang nih..tiba2 muncul citer si Suresh nihh..mana pegi budak singh ni agaknye ye...aku rasa dia dah upgrade muka dia..maybe dah tak pakai tonjet tu lagii...tu psl takde sape2 perasan dia..anyway klu singh tu tetap singh gakk..cuma kelebihan dia kalau beli motor tak yah beli helmet jer...ye dakk.

...korang ni selalu buat aku marah lahh..aku suruh korang pi cari SR tapi si Suresh benggali toncet pulak yg korang sibukk nak carikk...cisss.....apa la lu..by the way..si suresh ni suatu hari nanti kita jumpa gak sebab setahu aku masa aku bermain dgn dia atau pegi tengok Hari Jadi Kor dgn dia dulu dia suka lompat lompat...so nanti bila ko nampak ada org lompat2 kat pasar mlm ke..kat tempat awam ke..ha tu mungkin dia..rasa aku laaa...

...seingat aku lagi, bila aku baca doa pagi2 masa kat asssembly tu..aku nampak dia pun ikut aminn...nak tergelak aku dbuatnye masa tu....pandai gak dia menyesuaikan diri dgn geng kiteerr....tah tah dia dah masuk Islam skrg kot..berkat doa bahasa arab yg si Lan, Zam,Faisal,amri dan aku baca dipagi hari yg sampai skrg pun aku percaya korang tak paham maknanya dlm bahasa melayuuu..betui takkk zam..???

aku ingat si suresh masa tu mesti kutuk kiterr dan guling2 kat karpet..dia mesti kata..apa punya melayuuu..doa ada baca tapi makna tada tau...saya singh juga ada tau itu makna..itu pasal saya belakang tada pusing...tapi ini melayu hali hali doa ada baca tapi itu hati tada baca jugakk, itu pasal ini negala melayu sama melayu juga gadohh.....

...si suresh ni kalau korang nak tau cukup anti dgn ustz razak..sbb ust razak kalau masa PJasmani selalu suruh main bola..pastu suruh si suresh heading bola..pastu suresh kata tak buleh..pastu mulalh berdekah dekah si arwah ust razak ni ketawa kutuk diaa..sian dia

.itu dulu lah..mungkin skrg suresh dah buang toncet tu..dan mgkin tukar nama..ntah ntah si Hans Isaac tu dia kot..??? Boy ko tolong jejak kasih kan budak nihhh...

Chow bro..
FENDI

Budak Kem said...

Salam..

aku dah jejak kasih dia...tadi masa lepas kita conference tu ada dapat dia punya number..

so, aku contactlah dia tadi...tapi dia tak dapat recall aku.. anyway dia ingat dak zam jepun...aku ada bagi address blog ni..suruh dia masuk.. nanti dia bolehlah remember cerita kita...

Suresh kata dia sekarang ni dah dalam Air Force.. Macam cerita "Top Gun" tu... dreba shukoi kot... anak dah dua katanya...base kat penang.... nanti aku bagi no telepon dia kat korang....

So..rakan lama kita dah ada 13 orang semuanya... jadi teruskan usaha kita semoga tahun 2009 ini akan menjadi lebih banyak kenangan untuk kita ...sebab tahun ni semua dah masuk 40 tahun...

-boy-

Budak Kem said...

Salam semua,
Aku da cal juga budak Suresh tu...malangnya dia masih blur..tanya aku sapa? Takpa biar dia recall dulu maybe memori dia banyak hilang coz rambut dah pendek atau dari bola hoki dah jadi bola rugby!! So Suresh dak dapat SR bila lagi?

fbi

Anonymous said...

Salam,

Satu tag line yang best.. Suresh dah dapat... SR bila lagi...

Fendi, jangan takut.. akan dapat punye..

Boy.. kumpul jangan tak kumpul.. sikit-sikit lama-lama jadi bukit.

Faisal, dia dulu tak berenang ke...

Adios
Zam

Anonymous said...

Salam 2 u all...

haaa..dpt gak korang kontek si suresh nihh...aku dh tak berani kutuk dia sbb si boy dah bagi adress blog ni kat diaa..nnti kutuk lebih naya aku..alih2 dia bwk jet dia dia pastu gugurkan bom kat rmh aku lakkk...tak nakk aku.takuttt...silap2 dia dh joint group taliban kottt...oppss kutuk lagiii..

Anyway, congrate Boy..hang mmg brilliant Boy..makin lama hang hidup makin ramai hang dpt carik org hilangg..pls continue cari SR lakkkk..tak pun ko call sisuresh mintak tolong dia tengok dpd atas pakai jet dia...kot kot namapak si SR tengah sidai baju kerrr...pastu kalau nmpak suruh dia Horn kuat2 sampai SR toleh kat atas..kalau betul si SR tu mesti bibir tebal sikit..bkn apa takut salah org lakk...

....Boy..ko call suresh srh dia sms gambaq dia pastu ko input dlm blog ni..kita org nak tengok mcmamana rupa dia la ni...kalau buleh gambar dia sebelah jet lagi bestttt...

...chow bro..
FENDI

Budak Kem said...

Zam,
Kau tanya SR @ Suresh yang tak renang. Rasanya 2x2 tak kot. Tak boleh byng klu suresh renang dgn rambut ikal mayang dia. Harus jadi Suresh bapak duyung. ( sory bro kutuk ckit je).
Klu SR renang u all byng sendri...

fbi

Sreesr said...

Dear Friends & anak anak Komando,

My name is Sree Shanker I was in this school in 1979 in Std 1A. I was in this school until std 6A, left the school in 1985. My father name was Kapt Raja Gopal. Not sure aby of you still remember me. I would like to search for any of my class friends to keep in touch and join your club. My email address is sreesr@streamyx.com. I was olahragawan in 1985 and was in kelab teakwondo and kelab renang duyong. Hope can keep in touch with some of my old friends.

Regards
SRee

NORJAWATI said...

boy, u ingat i tak ? WATI ORG PANGGIL JAWA , DAK ZAM PANGGIL WATI JAWA SBB MY NAME NORJAWATI. hahah .

Anyway , contact i kat facebook anak i or her email :

chahrawr@live.com

EH ! aku pun nak blog mcm korang larh . Best pulak bace crite korang . WATI MISS PONTIANAK , TINA , SITI ROHANI and many more larhh .

Wati masih berhubung dgn keluarga Onn Kasmin tau . Lebih2 lagi kak Jun , Kakak Onn . Kalau nak ape2 maklumat psl Onn sekeluarga , contact me okay :D

OUH ! baru aku ingat , si Suresh tuu , jiran sebelah rmh aku laaahhhh . HAHAHHAHA !

Jumpa kita di lain masa (: