Wednesday, October 28, 2009

***PERINGATAN UNTUK SEMUA***

Salam...



Mungkin kita ada baca berita hari ni... tapi kalau tak sempat, sila lihat keratan di bawah ni....




Murid hanyut depan mata

KAMPAR: “Saya lihat mangsa perlahan-lahan melepaskan tangan dari pautan kabel itu kerana kehabisan tenaga sebelum hanyut dibawa arus kuat. Saya tak dapat tolong mereka, itu yang saya sedih,” kata pengawal keselamatan Sekolah Kebangsaan Kuala Dipang, Mohd Rosli Mohamad, 49.

Perkhemahan 1 Malaysia.. ( Di Kampar) - budak jatuh kerana jambatan gantung putus.....

Kita di kejutkan oleh peristiwa menyayat hati ini...

Seperti tahun - tahun lalu, sekiranya cuti sekolah, pihak sekolah akan membuat rombongan melawat sambil belajar.. macam kita dulu-dulu...

Emak aku semalam apabila tengok berita tu, terus call aku..dia tak bagi anak sulung aku, Aiman pergi rombongan ....

Anak aku tu ada lah sekolah dia buat rombongan pergi KL dan Melaka sempena cuti sekolah dan lepas UPSR ni.. Mak aku terus reject.. dia cakap "tak payahlah pergi... kalau nak pergi, hang bawa sendiri je " Katanya...

Apa lagi terkedu anak aku... kesian dia

Tapi, bila dikenang-kenangkan ..malang memang tak berbau.. kita hanya merancang..tapi dia menentukan.. jadi biarlah kita ambil precaution.. semoga semua kita dilindungi allah..insyallah...

Jadi sekiranya, ada anak-anak korang terlibat dengan program macam-macam ni.. "LU FIKIR LAH SENDIRI" bak kata Nabir Raja Lawak....

Sekian.. "Menyesal dahulu pendapatan, menyesal kemudian tidak berguna lagi"
ps: pepatah nilah yang aku fail dulu masa pernilaian... tak faham-faham...


Wasalam
~Boy~

No comments: