Tuesday, July 6, 2010

Fendi Menulis II......

Fendi said...

Salammm..

Salammm..

Aniii...aduhhhhhh..bisanyerrr ayat ko nihhh..sape cikgu yg ajar ko BM kat sekolah dulu haaa...robek hatikuuuu..

..aku ingatkan korang semua dh melupakan soal gambao2 nihh..rupernyer sangkaan ku meleset sekali..trnyata otak korang semua 1st classss..

Ani, jgnlah kerna gambar sekeping kaki tu dipotonggg..aku x mau semua kenkawanku si zam,boy,lan d,lan B, rose, ija, wati dll tempang2 semuanyerr kerna tension x dpt tengok gambau kawin akuu...
bwklah brsabarrr...nnti sape yg susah..?? akuuuu jugakk..

Ani Ani...ko tau tak..?? setiap kali pagi2 bila anak aku nak kesekolah, aku akan prhatikan mereka dr proses masuk bilik air mandi pg hinggalah dia salam mintak restu dr aku pastu naik kereta Mak dia utk kesekolah...Yg paling aku suka ialah bila dia pakai kasut sekolah sbb aku akan tengok dia pakai stokinnnn..aku akan senyum panjang sbb dia ikut perangai ko sbb slalu pakai stokin tinggi2 sampai lututtt..bila aku tanya ngape pakai tinggi sgt lalu dia jwb simple jerr..sbb SUKAA katanyerr....so, nak citer, walaupong anakdara bongsuku yg namanye Hanim Humairah ni anak aku tapi ade sikit perangai dia mirip species ko...sbb dia suka pakai stokin tinggi mcm ko..ye takkk..aku sangka ikut perangai maknyer tp maknyer kata dulu masa skolah x suka pakai stokin punn..

...so, persoalannyer..camne dia buleh ikut jejak ko nihh.. aku mula konpiuss.....konpius la punya konpius sampai kepala Ana pun fusing2 laah..akhirnya aku membuat conclusion bhwa itu semua trjadi kerna adanya tercipta stokin dlm dunia ini,,kalo x de cipta stokin maka x delah citer stokin ini ujud, ye takk...

..Kalaulah aku ni ditakdirkan arini jadi taukeh stokin, maka akan aku invite ko utk jadi iklan stokin sbb bagi aku hanya ko aje yg tau cara memakai stokin yg betoll..
pssttt..aku x buleh jd model stokin sbb stokin aku semua aku letak getah sebab semua dh longgarrr..sayang nak buang sbb takut stokin tu ckp `Habis Madu sepah dbuang'..ha ha haaa kalo nk kenal stokin aku yg mana satu senang jerr,,yg byk kalimuncup tu la aku punyaa...kah kah kahh

..Boy, teringat dulu masa arwah Ust Razak raging kiter..lps aje ajar kita main bola pastu panggil aku, boy, faisal srh cabutkan kalimuncup kat stokin diaaa..pehhhhh, susah hidup aku dbuatnyaa..mana2 aku pegi kisah stokin akan menghantui hidop akuu..

July 5, 2010 11:44 PM


Note : Oleh kerana comment di Inilah Harinya... Edisi Norjawati terlalu panjang lebih 26 comment, maka pihak moderator menasihatkan agar anda menghantar comment ke tulisan ini. Bila comment terlalu panjang terdapat kesukaran untuk membaca catatan anda sekelian. Sila sambung komen anda di sini.

Delete

12 comments:

zam said...

Fendi,

Arini Penang cuti hari warisan ala macam melaka gak, mmm hari ni ko pakai stokin tak gi kerja.. stokin kau brand apa, anti kemuncup tak, color apa.. mmm aku rasa ko ni pakar stokin lah... anyway gambo nye mano ?

siti rohani said...

Assalamualaikum!

Fendi, nak tukaq topik hantu stokin pulak ka? Tu la.. awat tak habaq kat SR 1980 yg hang minat kat stokin panjang selutut tu? Klau X boleh bagi sepsng dua sblm pindah. Ada banyak pasang dlam 'gerobok' kat rumah mara tu... Sekarang kan dah jadi mcm org ngandung mengidam. Pastu bila Humairah SUKA pakai stokin pnjang, hang buat2 heran pulak?! Salah sapa? Mai mana?...Pikiaq, pikiaq lekaih.

Fendi said...

Waalaikummussalam Ani,

..yelahh, dulu kitaorg x tau yg U pindah rumah bila..kalo tau buleh bwk trak askar p amik semua stokin ko tuh..pastu framekan dan taruk kat muzium Melaka...tulis kat situ, stokin ni berhantu sbb org `Mengandong buleh Mengidam dbuatnyer...ok gak idea tu..

..Ani, amboii..pekat betol bunyinya slang Kedah ko..hilang terus bunyi idram Melaka..hampir terkucil lidah teman bila hangpa speaking utara..tp takpe..Biaq pi lahh...nanti dok pikiaq lama2 buleh timbol bisol kepala chek nihh....haaa, OK tak Ani tengok aku speaking utara...?? separuh mampos rasernyer..krem lidahh..

Ani, aku nak tanya..Anak2 ko ikut tak perangai ko pakai stokin tinggi..?? Sebenarnya kalo ko nak tau, masa kat sekolah dulu ada sorang lagi kawan kita yg dok pakai stokin tinggi mcm ko nih tp dia laki2..aku rasa ko tau saper..tp aku x nak sebot sbb aku rasa dia mesti tengah tunggang terbalik dok doa siang mlm mintak aku jgn sebot nama dia nihh..cuba teka...??? Orangnye Hencem..rambut jambul depan dia ade pusing sikit mcm hero filem Superman tuhh..kalo kompare dgn aku hencem aku lg lahh..dia budak pandai..kulit sawo yg tak matang..Markah periksa slalu dpt 70 keatas...kalo cikgu tak masuk kelas, dia suka gigit belakang pensel..kalo cikgu srh padam papan hitam dia akan buat2 sibuk supaya cikgu tak suruh dia..kalo jalan, kaki kanan dia cangkok kedalam sikit..murah rezki kata org tua2..kalo brdiri lebih 5 minit dia suka tangan masuk poket sbb sibuk kira duit syiling dlm poket agaknyer..sopan orangnyer..bibir nipis ala era fazira..bab sukan tak menonjol sgt mcm faisal tu..soal mkn cerewet sikit..kalo pergi tandas lamaaaa sgt, kalo ko kluar x de dlm kelas dia mesti sibuk tanya, heh S Rohani mana ekk..??

..Cuba korang teka saper mamat nihh..kalo betol dpt hadiah TV 42 inchi LG yg paling nipis lagi berhasiat...

Tina Kassim said...

Salam,

Fendi kau ni...pandai betul bergurau.... sampai tersenyum sorang2 depan lap top ni..

Sebelum jawap soalan kau... ada satu soalan nak tanya... budak lelaki tu sekarang ni masih Hencem..rambut jambul depan dia ade pusing sikit mcm hero filem Superman atau dahi dia dah bertambah luas?

TQ ya...

Rose said...

Salam ;

Betoi kata kau Tina ...Aku arie ni tengah hangin ...baru ajre gadoh ngan HR Manager ...bodo ta de otak ...benci aku ..tapi aku senyuuummm meleret baca Fendi merapu FLINSTONE dia hehe ...budak ofis aku hairan gak AKU CEPAT cool lak ....jap la tu ...nie gare2 si tulisan Fendi ni lerrrrr..
Tina ...agak2 kau saper dia ..man panjng ke ...atau si lan tu ...ingt 2 aku ..

Rose said...

Fendi ...

Rose tau da sape dia ....dak Azhari betoi tak

Lan Dollah said...

Rose,
jgn marah2 sangat, kita ni dah tua, nanti kena heart attack. Kawan aku cakap, kalau kita boleh tahan marah/sabar, ia dapat membunuh kolestrol2 jahat yg ada dalam badan kita, insyaAllah.
sabar yer....

Fendi,
banyak pahala ko sebab orang tengah marah pun boleh cool bila baca komen ko. So, teruskanlah tulisan ko esp pasal stoking tu ...
pasal tie Dak Zam yg warna merah tu ko tak ingat ke ??? jgn mare Zam !!!

Sape ingat pasal kulit buah duku masa darjah 4 ? panjang ceritanya niiii...

wassalam

siti rohani said...

Salam Jumaat,

Hang ni Fendi, kawan dok doa x mau semua tau, hang sogok ngan TV plak.. Tak baik tau! Kita tutup aib orang di dunia, Allah tutup aib kita kat Akhirat... Anyway, itu 1980 punya ceghita.

Bab teka meneka memang boleh serah kat Tina & Ros. Harap2 boleh tengok TV free drp Fendi. Jangan lepas ni dia tukaq topik udah..

Bila plak ada kisah kulit buah duku ni, Lan A? Hah! ceghitalah..

O ye fendi, anak2 ani pakai gak stokin panjang... masa main bola sepak. Tapi, Ani smpai skrang mmang suke pakai stokin pnjng!

Tina Kassim said...

Salam,

Ani.... Tina baru nak habaq kat Fendi yang Ani memang pakai stokin panjang sampai la ni....

Ani... sebenarnya tak boleh ingat dengan yakin..siapa budak lelaki yang pakai stokin panjang tu... kalau nak teka ...

Semoga semua happy kerana esok dan lusa cuti!!! Cuma Ani hari dah cuti... buat apa Ani?

Wassalam

Lan Dollah said...

salam,

Ani, bila hang dok seregah macam ni, saya dah lupa plak sape yg kena pasal kes kulit buah duku ni, tapi kuat mengatakan si Khulail.

So sebelum aku cerita, nak confirm betul2 sape sebenarnya mangsa 'kulit buah duku' tahun 1979, dalam kelas 4A, oleh Cikgu Wan, tolong angkat tangan !!!

wassalam....

zam said...

Lan D,

Takut juga kau kena sergah kat Ani ye.. terlupa terus cerita tu... ha ha..

Anyway, aku pun dah tak berapa ingat cerita tu.. harapan tinggal kat kau ajelah... ceritalah .. ceritalah...

Fendi said...

Salam..

Rose, ternyata mmg ko ni ade bersedare mare dgn Nujum Pak Belalang..tu psl muka suami ko pun aku tengok ade iras2 hencem mcm P Ramlee...so, kalo suami ko P Romlee maka ko lah si Saloma nyer..ye takk..tu psl masa ko kat sekolah dulu mak ko design rambut ko kembang mcm Saloma...nak amik berkat katanyerr...tp apepong ko masih nampak cantikk..cuma, aku hrp skrg ni ko jgn buat pesyen tu sbb nanti org ingat ko pakai Helmet lakk sbb trlampau kembanggg..mcm buah kembang semangkokkk..pesyen org skrg rambot kuncup2 pakai Gel & cacak dan bertandok mcm ultraman..ingat pesan aku tu Roseeee...

oh ya, ramalan ko ttg saper budak lelaki yg pakai stokin paling tinggi dlm dunia tu memang tepatt...beliau adalah si Lan Dollah yg paling hencem masa kat sekolah dulu..aku sampai cemburu buta kat diaaa nih sampai skrg nihh...walaupong aku tahu dia tunggang trbalik mtk doa supaya aku jgn citer tp aku nak gak citer biar u all semua tau..inilah masanyer aku nak balas dendam kat diaaa..

..cuba korang bygkan ye camne aku tak cemburu buta..dulu, dia nih sorang jer yg Tuhan bg ade buah Mangga Epal kat depan rmh dia..so bila aku mintak dia bwk utk aku maka mcm2 alasan dia bagi...dia kata buah x der la sbb pokok tu dah mandol la..dia kata sedare dia dh booking satu pokok laa..kalo nak tunggu tahun depan laa..mcm2 alasan dia bg..bagai tertusuk sembilu rasernyerr hatiku...mungkin sbb tu gakk aku selalu dpt markah rendah dlm kelas sbb Darah Tinggi aku selalu naikkk..Tapi..bila si rose, Ani, Tina, Ija, Suzie ( Makwe BOY ), dan lain2 budak pompuan mintak maka BERDESUPPP dia bwk kan..alih2 besok dah ade jerr utk diaorg...pehhh sakit hati akuu..raser mcm nk minum racun lalang jerr..tp mujur jugak la budak Suresh Singh tu byk kali tolong sabarkan aku..ingat tuhan katanyerr....tp akhirnya dan arini si Lan Dolah nih dh byk berubah aku tengok..arini kalo ko baca blog dia dgn rose dia siap nak buat sedekah kat rose kalo rose nak buah tu lagii...tapi againnn....??!!! si budak Pompuan gak dia offerr....x per lah Lan..silap2 aku mati celah pokok mangga lah nampaknyer sbb kempunan Mangga Epal ko....dah mcm citer Batu Belah Batu Tertangkop ko buat akuu......

Ani, aku suka attitude ko dlm berstokin nihh..teruskan sikap pakai stokin tinggi sehingga ke anak cucu...pesan Atok aku, Biar stokin tinggi asalkan jgn Hidong Tinggi..

Anyway Lan, make sure ko jaga pokok Mangga Epal ko tuh baik2 sbb itu merupakan Trademark ko..ade 1000 sejarah pd pokok tu ye takk..

Rose, psl hadiah dr aku sbb ko meneka dgn betol aku x jadi nak bagi skrg sbb Ani marah kat aku..tak molek katanyerr...kalo ko nak gak maka terpaksalah aku htr gakk..jalan kaki pong aku sanggupp antarrr demi sahabat akuu..