Saturday, July 10, 2010

Fendi Menulis III......

Fendi said...

Salammm..


Salam..

Rose, ternyata mmg ko ni ade bersedare mare dgn Nujum Pak Belalang..tu psl muka suami ko pun aku tengok ade iras2 hencem mcm P Ramlee...so, kalo suami ko P Romlee maka ko lah si Saloma nyer..ye takk..tu psl masa ko kat sekolah dulu mak ko design rambut ko kembang mcm Saloma...nak amik berkat katanyerr...tp apepong ko masih nampak cantikk..cuma, aku hrp skrg ni ko jgn buat pesyen tu sbb nanti org ingat ko pakai Helmet lakk sbb trlampau kembanggg..mcm buah kembang semangkokkk..pesyen org skrg rambot kuncup2 pakai Gel & cacak dan bertandok mcm ultraman..ingat pesan aku tu Roseeee...

oh ya, ramalan ko ttg saper budak lelaki yg pakai stokin paling tinggi dlm dunia tu memang tepatt...beliau adalah si Lan Dollah yg paling hencem masa kat sekolah dulu..aku sampai cemburu buta kat diaaa nih sampai skrg nihh...walaupong aku tahu dia tunggang trbalik mtk doa supaya aku jgn citer tp aku nak gak citer biar u all semua tau..inilah masanyer aku nak balas dendam kat diaaa..

..cuba korang bygkan ye camne aku tak cemburu buta..dulu, dia nih sorang jer yg Tuhan bg ade buah Mangga Epal kat depan rmh dia..so bila aku mintak dia bwk utk aku maka mcm2 alasan dia bagi...dia kata buah x der la sbb pokok tu dah mandol la..dia kata sedare dia dh booking satu pokok laa..kalo nak tunggu tahun depan laa..mcm2 alasan dia bg..bagai tertusuk sembilu rasernyerr hatiku...mungkin sbb tu gakk aku selalu dpt markah rendah dlm kelas sbb Darah Tinggi aku selalu naikkk..Tapi..bila si rose, Ani, Tina, Ija, Suzie dan lain2 budak pompuan mintak maka BERDESUPPP dia bwk kan..alih2 besok dah ade jerr utk diaorg...pehhh sakit hati akuu..raser mcm nk minum racun lalang jerr..tp mujur jugak la budak Suresh Singh tu byk kali tolong sabarkan aku..ingat tuhan katanyerr....tp akhirnya dan arini si Lan Dolah nih dh byk berubah aku tengok..arini kalo ko baca blog dia dgn rose dia siap nak buat sedekah kat rose kalo rose nak buah tu lagii...tapi againnn....??!!! si budak Pompuan gak dia offerr....x per lah Lan..silap2 aku mati celah pokok mangga lah nampaknyer sbb kempunan Mangga Epal ko....dah mcm citer Batu Belah Batu Tertangkop ko buat akuu......

Ani, aku suka attitude ko dlm berstokin nihh..teruskan sikap pakai stokin tinggi sehingga ke anak cucu...pesan Atok aku, Biar stokin tinggi asalkan jgn Hidong Tinggi..

Anyway Lan, make sure ko jaga pokok Mangga Epal ko tuh baik2 sbb itu merupakan Trademark ko..ade 1000 sejarah pd pokok tu ye takk..

Rose, psl hadiah dr aku sbb ko meneka dgn betol aku x jadi nak bagi skrg sbb Ani marah kat aku..tak molek katanyerr...kalo ko nak gak maka terpaksalah aku htr gakk..jalan kaki pong aku sanggupp antarrr demi sahabat akuu..

July 10, 2010 5:40 PM

10 comments:

Ichan said...

Assalamualaikum..

Kalau aku tempat si Pendi pun mesti cemburu buta jugak jadinya..ha ha ha..

Banyak kenangan rupanya si Mangga Epal ni Lan ye...

Ambik la gambar pokok Mangga tu, boleh jugak kita orang tengok dan ingat kembali

chow

Anonymous said...

Salam

Ye la Lan, nasib baik kwn kita tak jdi Batu Belah Batu Bertangkup tu..naya tu. Suka baca kisah silam masa kecil dulu.

zam said...

Ichan,

selamat berblogging... ada orang tanya Ichan ni yang mana satu...

apa lagi ceritalah sikit.....

jangan malu2 ok

ps... hantarlah gambar ko n family yang terkini kat aku atau boy ...

Budak Kem said...

ni satu lagi hal siapa pulak Anonymous... sila gunakan nama anda atau nama samaran anda ketika kecil . kalau tidak akan disaman....



Moderator

Anonymous said...

Tuan Moderator

saya mengikuti dan rasa teruja dengan perbualan & topik yg ada dlm blog ini walaupun saya merupakan junior kepada abang2 semua. Saya juga penuntut sekolah skkgk. Malu nak memperkenalkan diri tapi saya rasa sungguh terharu,teruja dan suka sangat terhadap blog skkgk ini.

Tak payahlah saya kenalkan diri memadai dengan membacanya shj.

Budak Kem said...

Adik Anonymus,

Selamat datang ke Blog SKKGK 1969. Abang2 dan kakak2 di sini mengalu-alukan kedatangan anda dan sesungguhnya ia akan dapat merapatkan lagi tali silaturahim sesama anak 2 komando.
Walau bagaimanapun, tidak salah jika anda memperkenalkan diri , kerana mungkin kamu adalah salah seorang dari rakan adik adik kami. Akhir sekali untuk menjaga etika berblogging kita berharap anda dapat menggunakan nama anda atau nama samaran anda. Anyway, the bottom line is you are welcome to our blog... and remember you are also anak komando.. be proud to be educated at SKKGK.

Moderator

Tina Kassim said...

Salam

Saya setuju dengan tuan moderator.. proud to be anak komando and educated at SKKGK

Adik Anonymous... tak salah kenalkan diri... anak pakcik @ makcik siapa? Batch 1970 ke?

Wassalam

Fendi said...

Salam..

Wahai Adik..abang Pendi x tau nak panggil ape adik nih..sbb x tau nama..anyway, slmt dtg ke Blog Sekolah kiter...

Cuma satu abang nak tanya..masa kat sekolah dulu masa tengah belajar ade tak cikgu srh kluar klas x jd belajar sbb bising bunyi Helikopter dtg buat trainingg...????

siti rohani said...

Fendi,

Takkan sbb mangga epal je jealous kat Lan D sampai begitu sekali?!

Ani rasa kalau budak perempuan 1980 bukak cerita pasal Lan D 1980 tentu Fendi boleh tulis bnyk lagi ttg 'cemburu buta' tu! Ye dak, Tina, Ros, Ija & Wati?

Fendi said...

Salam..

ooooo..maknenyer 1980 korang dulu ada komplot buah mangga lah yerr...haa, tengok dah 30 tahun baru rahsia mangga terbongkar...

...bergegar2 pokok mangga tu aku tengok sbb tersedak korang ngumpat diaa..ha ha ha