Friday, January 15, 2010

GERHANA MATAHARI.!!!

Salam..

Alhamdullilah dengan kurnia ALLAH swt hari ini kita menjadi saksi satu kejadian kekuasaan NYA "GERHANA MATAHARI" .. Dua minggu yang lepas pada malam tahun baru Masehi ...kita juga berpeluang menyaksikan satu kekuasaan NYA "GERHANA BULAN" yang berlaku sungguh unik sekali.. Marilah kita mengambil ikhtibar dengan kejadian ini..

Kepada sahabat yang sempat menunaikan Solat Sunat Gerhana Matahari.. moga -moga kita akan dapat menyaksikan kehebatan ALLAH swt ini beberapa kali lagi insyallah.. Semoga solat yang kita lakukan tadi akan diterima ALLAH swt.. Amin

Akhir kata, saya doakan sahabat dilindungi serta dilimpahkan kurnia keatas kita kalian sekeluarga..

Tarikh Istimewa
Gerhana Bulan - 15 Muharram 1431 - 1hb Januari 2010 (HARI JUMAAT)
Gerhana Matahari - 29 Muharram 1431 - 15hb Januari 2010 ( HARI JUMAAT)


Mari kita renungkan bersama....

Ikhlas
~Boy~

1 comment:

Budak Kem said...

Salam

Ya hari Jumaat lepas, saya ada kelas tambahan dengan murid Form 5 pukul 3.00 petang.

Murid-murid ajak saya tengok gerhana tu dengan alatan yang di mereka bawa.

Saya dapat tengok pada pukul tiga setengah dan empat lebih.

Yang pukul empat tu memang menarik sangat sebab matahari dah nampak macam bulan sabit.

Betul boy, insafnya masa tu dengan kebesaran Allah.

Saya terangkan pada murid saya dari segi saintifik proses gerhana matahari dan bulan boleh berlaku sambil mengaingatkan itu salah satu contoh kebesaran Allah.

Tina Kassim @ Cikgu Roshilah