Wednesday, January 6, 2010

Melewati usia 40 an......

Kekadang aku termenung memikirkan betapa cepat masa berlalu. Ya.. terlalu cepat baru aje aku rasakan yang aku berjumpa kawan-kawan di Cameron Highlands.. ya.. berjumpa dengan Pak Ngah di kedai makannya. Tup Tap Tup... Kawan aku Fendi dapat VSS... selang beberapa ketika kemudian Fendi dapat kerja yang lebih mencabar di LG... mmmm tadi baru sembang dengan dia, tengah sibuk sangat maklumlah LG nak pindah ke new head quarters kat ngan pj hilton... dan dia kena lead diorang untuk prosess pemindahan tu.. bayangkan new head quarters ada 16 tingkat dan semuanya kena buat new renovation.... alamat pengsanlahhh.. tapi aku tau kawan aku yang sorang ni bersemangat waja... walaupun ketika ini isteri tiada di sisi (gi umrah) dia masih mampu menguruskan 6 anak berlainan sekolah dan kerja baru yang begitu mencabar... ya.. semuanya berlaku sekelip mata .... dan antara yang menggamit memori aku ialah penemuan demi penemuan rakan2 perempuan.. sorang demi sorang... tahniah boy... good job... mmm ok lah nampaknya kita akan berlawan lagi dengan masa.. di tahun baru ni... akan meningkat usia dan seterusnya yang diharapkan ialah kematangan kita dalam meneruskan kehidupan di dunia ini dan juga jangan lupa keluarga yang tersayang... sesungguhnya tahun 2009 banyak kenangan yang terpalit... tetapi mungkin tak sehebat memori 31 tahun dulu... bersekolah di SKKGK, Sungai Udang Kem...

Adios

Zam

1 comment:

Budak Kem said...

Betul Zam cakap,jgn lupa pd klga tersyg,makin lama semakin syg pd suami,isteri dan anak2,tak lupa ibubapa,adik beradik serta klga mentua.


Ija