Thursday, June 24, 2010

Inilah Harinya...Edisi Norjawati

Kadang-kadang mulut aje berkata-kata tapi tangan tak bergerak.. tapi cuba kita tengok kawan Singapore kita ni Puan Norjawati. Dia dah bagi kebenaran untuk kita menatapi gambar lamanya ketika 20 tahun dulu..

Kawan kita ni menikah di Singapore 5.1.1990 dan kenduri di Melaka pada 10.6.1990. Itulah dia tarikh keramat buat Norjawati Mohd Nor.

Di bawah ini ialah hari bahagia rakan kita Norjawati Mohd Nor dan Almi. Husbandnya berasal dari Singapore.

Ini masa bersanding kat Singapore... siapa yang Abang Amy salam tu yek macam penyanyi Indonesia aje..

Sama padan sama kurus sama cantik... tak gitu geng ! Cantikkan tempat bersandingnya itulah dia gaya Singapore. Amboi abang Amy senyum nampak....


Bagai pinang dibelah dua, warna kuning warna diraja,
alahai cik wati di hari bahagia, moga kekal selama-lama.


Kat atas tu masa tengah berarak kat Telok Mas , Melaka... ulang sekali lagi Telok Mas , Melaka... Korang perasan tak siapa pengapit dia yang pakai baju hijau tu... macam kenal aje yek.. takpelah korang komenlah nanti dan siapa yang berjaya teka akan jadi committe untuk next reunion.

Mari kita abadikan gambarnya di dalam album di bawah ini.


Akhir kata, moderator ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada Wati dan Abang Amy kerana sudi membenarkan rakan2 SKKGK1969 menatap gambar persandingan kalian.

Jadi kengkawan sekelian yang tak berkesempatan untuk sama2 meraikan hari perkahwinan Watie dulu ... sekarang ni bolehlah sama2 menatap gambar hari bahagia dia.


Kami di sini mendoakan semoga perkahwinan ini akan kekal hingga ke akhirat . AMIN.

26 comments:

zam said...

Wati,

Aku rasa kaulah orang yang pertama menikah dalam group kita ni..

Semoga bahagia ya....

Fendi said...

Salam...

eh ehhh watii..comelnya ko laki bini..ape taknye, bak kata si Zam, ko geng prtama yg menikah...apepong, selonok tengok ko dah jd isteri yg baik dsamping suami yg baik...

Watii..aku tau perasaan ko bila ko tengok gambar masa nikah ko nihh sbb masa ni kan Ko adalah RAJA sehari..so,raja ada `Daulat', org semua kene respek & suspek kat ko..dlm hati ko mesti cakap..tak sangka aku jd Raja permaisuri arini..tapi yg paling aku risau, ko tiba2 mengeluarkan sumpah..`Beta sumpah' si polan jd Batu..dahhh, tak psl psl jadi citer si Tanggang lakk..tp aku caya ko x camtu sbb masa tu ko sibuk dok pikir camne nak masak nasi utk suami nihh..kicap nk taruk lebih ker..nak pakai garam kasar ke garam haluss..bwg putih brp byk nak letakk..smuanya brpusing2 dlm kepala..betol tak Tina,Rose,Ani..aku agak2 jerr....yg pnting ko dah brSUMPAH utk sehidup semati dgn suami trcinta utk jd ISTERI yg SOLEHA..that is ultimate aim sebenarnyerr..kan kan kan..dan aku prcaya ko pun la nih dah trmasuk dlm Kepompong isteri yg solehahhh..p cium suami tu sat..ckp dgn dia kenkawan SKKGK suruh pesan U supaya jaga I baik2..kalo tak kenkawan I dtg tembak U nnti sbb depa semua anak askar...kirim salam kat dia..amin

Tina Kassim said...

Salam Wati,

Selamat Pengantin baru dan lama ya!
Semoga hidup bahagian hingga akhir hayat... Amin

Yang jadi pengapit tu.... Cik Rosiah Rahim kan!

Rose said...

alaaa wati ooo ..

macam mane muka Rose tertengek kat situ haaa ..
alamak rose dah lupa tau ..

hehe ta sangka eik

Waty said...

Salam...
Rose! memang saja wati cari gambar yg ada rose sbb menghargai kedtgan rose n adik shidi...hehehe
zam!
terima kasih byk2 ..budi mu selalu
ku kenang. Kirim salam pd nisah
Tina!
terima kasih atas ucapan tu... 1 markah buat tina meneka soalan zam...hehehe
Fendi!!!!
kau memang ketua kelakar..pandai2 buat cerita kelakar kau ye..tapi hatiku tetap terhibur dgn guruan kawan ku ini.Apa2 pun terima kasihlah atas gurauan kau tu...

Fendi said...

Salammm..

...huhh..baru abiss jogging kat tepi tasik shah alam dgn bini.. tapi arini isteri aku lari laju drp biasa sbb dia brsemangatt sbb semalam aku gaji..so janji dgn dia nak belanja dia mkn mee bandung..tu yg dia brsemangat sakan tu sampai x buleh tidor mlm menanti pagii..anyway, tu salah satu perangai isteriku yg aku suka..

..tapii kekadang aku risau gakk dgn bini aku nihh, mcm mlm tadi..kami sama2 tengok bola Brazil lwn Portugal..bola belom masuk goll lg dia dah lompat2..aku ckp dgn dia tunggulah bola masuk gol baru kita sama2 lompatt..tp tidakk..sampai skrg aku tengah dok analisis apa puncanyerr..nnti aku dpt jwpn aku bg tau korang ye..

Watii..dulu, masa kat sek kem, kita mula start darjah 4 hingga drjh 6..so, x puas nak gurau senda..tu psl bila kita dh dpt contact each other balik maka aku amik kesempatan tu utk gurau senda sesama kita dgn hanya satu impian iaitu bak kata Tina, utk mengkonkritkan silturrahim antara kita...dgn mempunyai hubungan silaturrahim yg kuat maka insyaallah hidup kita semua lebih brmakna & byk masalah dlm dunia ini dpt diselesaikan kerna mempunyai hubungan Silaturrahim yg kuat..Itu bkn saya kata tp Janji Tuhan & Nabi kita..katanya peliharalah kamu 2 prkara..habluminallah dan habluminannass iaitu hubungan kamu dgn tuhan dan hubungan kamu dgn manusia...so, oleh itu skrg kita cuba peilhara hubungan antara kita didlm blog ini..blog inilah sebagai platform utk kita bertukar fikiran, walaupun aku tau yg kita semua brjauhan tp itu tidak brmakna `Fikiran kita turut brjauhan'..seorang cendikiawan prnah brkata kpd seorang raja yg zalim yg mengurung cendikiawan tu ddlm penjara lalu cendikiawan itu brkata..Kamu buleh mengurung & mengasingkan aku didlm penjara ini tetapi kamu tidak buleh memenjarakan & mengurung `Pemikiran Aku'..tu psl, x de saper buleh mengatakan TIDAK Boleh kpd ape yg kita sendiri nak Pikirkan..You have the right to think whatever you want to think kata Atok aku..

..so as a conclusion, saya hrp jgn ada kecil hati trhadap ape yg saya tulis sebab lihatlah ape yg ditulis bukan siapa yg menulis..kekadang saya amat risau trhadap prkataan yg ditulis berbunyi Ko,Engkau,Ekau,Hangpa,Bini,Aku..bunyi nmpak kasar tp hakikatnya tidakk..kalo dtulis ikut formaliti buku teks iaitu saya,anda,tuan bkn x buleh tp suasana jdi Krem sikit & trlalu protokol..bila trlalu protokal, transaksi ilmu & message itu tidak sampai..so saya hrp anda semua faham..So kwn2..sekali lg saya mtk maaf kalo ada sekiranya yg rasa x seronok kat blog ni kalo bahasa sedemikian rupa brlaku..

..tujuan penulisan agak pnjang jugak bkn nk kata saya tunjuk pandai ttp saya hanya tulis ape yg buku tulis..saya cuma salin & tulis jer balikk utk kegunaan kenkawan semua..saya kerisauan yg amat sgt apabila brlaku sesuatu kematian maka khatib diatas khubur akn mula baca talkin..slh satu prkataannya, apabila anak Adam itu mati akan trlucutlah semua prkara kecuali 3 prkara..slh 1 nya ialah Ilmu yg dmenafaatkan oleh org lain..so brdasarkan principle tu la saya trpksa brjanji dgn diri saya agar menyampaikan ape saja yg saya tau kpd org lainn..tu jerr...dulu masa kat sek kem x smpat nk sampaikan sbb ust razak srh p main bola kat padang bwh tuu..so skrg ade masa skt bulehla citer sikit..ye dakk..so sya hrp yg lain pun camtu gakk..jgnla biarkan saya sorang menghabiskan dakwat komputer nihh..

Oh ya, Watie..timakasih la sbb ko masih ingat kat aku..sejukk hati dbuatnyerr bila org ingat kat kiter lagii...

..Anyway, timaksih byk2 kat si Zam & Boy ni sbnrnyeer..bkn senang nak jd moderator nihh..tapi bro, jgn risau..setiap usaha 1 usaha kebaikan yg ko buat ko akan dpt 10 kebaikan..itu jgk jnji Tuhan bkn aku yg ckp...insyaalah, kalo ade masa nnti aku buleh share the True story yg brlaku kat aku bila gaji 1000 ko rasa mcm 5000 ribu..kalo base on logik akal, ia tak buleh nak d explain kan sbb logik akal kata 2 + 2 = 4, tapi ia jadi 2 + 2 = 5...camne nak jwb tuhh..??? nnti citerr..

OK lahh, bini aku dh ajak jemor kain kat luar tuhh...

jazakallah..

Tina Kassim said...

Salam Fendi,

Hari ini ada Karnival Kokurikulum kat sekolah...tengah cari parking, Rose talipon...

Rose ada sebut tentang yang kau tulis tadi...

" Ko,Engkau,Ekau,Hangpa,Bini,Aku..
bunyi nmpak kasar tp hakikatnya tidakk..kalo dtulis ikut formaliti buku teks iaitu saya,anda,tuan bkn x buleh tp suasana jdi Krem sikit & trlalu protokol..bila trlalu protokal, transaksi ilmu & message itu tidak sampai..so saya hrp anda semua faham.."

Sebenarnya Fendi, Saya faham tapi masalahnya memang cara penulisannya nampak formal tak tertulis macam yang kau kata...

Apapun hakikatnya macam kau kata... harap kemesraan sebagai kawan yang lama tu masih ada...dan silaturahim yang berkekalan.

Terima kasih.. penat ke sedai kain?

Gambar yang dinantikan mana? Rose dan Tina dah janji tadi kami semua tunggu gambar kau dulu!

Rose said...

Fendi..

Kau jawab jgn diam key ..hehe

Ta sabau na tunggu kau reply ..

Zam said...

Tina,

Tahniah awaklah pemenangnya.... committee untuk 3rd reunion....
he he he

Ija said...

Tahniah wati n husband,sama cantik sama padan bagai pinang d belah dua!berkekalan selamanya.mcm yg ija penah tulis dlm blog yg lalu,kalau bole pusingkan balik masa mau ija kawin muda,tapi waa waa(menangis)boy fren pun tak ada!Kalau tak silap,suami Wati salam tok kadi atau wali tuu tak kan nak salam Dak Zam ketua murid kita plak,he he he.org kawin mestilah tersenyum bro,tak kan nak ketawa terbahak2 atas pelamin kenalah maintain sopan barulah pak mertua saaayaaang tau,mcm Zam kawin habis tisu sekotak pasal berpeluh2 suspen!Betul lah tina itu Rose,bagus jdi pengapit ni masa mkn beradap bole join semeja dgn pengantin,raja sehari kena mkn sikit2,maintain sopan kann jadi pengapit bole mkn lobih..
ija suka udang yg d cucuk dgn lidi kmudian d cucuk atas nenas he he he
Jaga wati bk2 ye nanti pendi(bole ke kau menembak ni) n d geng dtg tembak,pontianak dtg hisap darah...anak komando...

zam said...

Masih lagi menunggu gambar dari kengkawan yang lain...cepatlah hantar..

Lan Dollah said...

salam semua,
kalau ikut kata Cikgu Wan, orang pertama yg menikah ialah si Hamidah. Lepas SPM, dia jadik cikgu tadika dalam kem. Pastu terus ada orang berkenan dan terusssss.... kalau nak confirm citer ni, cuba tanya Cikgu Wan , aku share ajer ...

tak silap aku, Wan Rohizan (wing kiri)pun kawin awal gak, masa belajau kat UM, tapi tak ingat sape yg inform kat aku citer ni ...

wassalam...

wassalam ...

Tina Kassim said...

Zam kami semua tunggu gambar perkahwinan dari Fendi dulu...!

Fendi said...

.Salam..

Laaa..iye ke Tina..ko nnti jd mcm citer Anjang Aki nnti sbb dok tunggu anak dia x balik2 kat tepi laut..jgn tunggu sangat gambao aku tuhh..buatla keje lain duluuu..aku tengah dok pikir gambao mana yg sesuai nihhh...

Fendi said...

.Salam..

Laaa..iye ke Tina..ko nnti jd mcm citer Anjang Aki nnti sbb dok tunggu anak dia x balik2 kat tepi laut..jgn tunggu sangat gambao aku tuhh..buatla keje lain duluuu..aku tengah dok pikir gambao mana yg sesuai nihhh...

Tina Kassim said...

Tak kan lama sangat kau pilih gambar....?

Zam dah tak sabar nak uploadkan gambar kahwin kau dalam blog ni..

Tina dan Rose pula tak sabar nak tengok hari bahgia kau jadi Raja sehari!

Zam,

Kengkawan yang lain pun buat tak tahu aje...

Apa kata hantar gambar kahwin ikut giliran siapa nikah dulu!

Wassalam

Fendi said...

Salamm..

Yes yes Zamm..aku setuju sgt idea ko tuhh...kita ikut turutan date nikahh..idea ko memang classs

zam said...

Cik Tina ,

Ambo mengikut aje.... putih kat cik putih lah kata hamba.


Fendi,

Itu Tina punye idea. Maknenya kau kenalah bagi gambau kau tu dulu.... ikut turutan ba...

Fendi said...

Blurbbbbbbb.....

Ija said...

A'km rasanya pendi nak pilih gambau yg nampk gigi tuu,pemanis diaaaa he he he,brgurau senda yee.

siti rohani said...

Assalamualaikum semua!

Terima kasih Wati! Dpt tengok gambar pun seronok mcm dah hadir majlis tu.

Wati bagi 6 kping gmbar, zam bagi 7. Yg 2X kena X2. Sekurang2nya sekeping. Kalau org ada kenc*** manis, dah nak kena potong kaki dah tunggu gmbr kengkawan!

Fendi said...

Salammm..

Aniii...aduhhhhhh..bisanyerrr ayat ko nihhh..sape cikgu yg ajar ko BM kat sekolah dulu haaa...robek hatikuuuu..

..aku ingatkan korang semua dh melupakan soal gambao2 nihh..rupernyer sangkaan ku meleset sekali..trnyata otak korang semua 1st classss..

Ani, jgnlah kerna gambar sekeping kaki tu dipotonggg..aku x mau semua kenkawanku si zam,boy,lan d,lan B, rose, ija, wati dll tempang2 semuanyerr kerna tension x dpt tengok gambau kawin akuu...
bwklah brsabarrr...nnti sape yg susah..?? akuuuu jugakk..

Ani Ani...ko tau tak..?? setiap kali pagi2 bila anak aku nak kesekolah, aku akan prhatikan mereka dr proses masuk bilik air mandi pg hinggalah dia salam mintak restu dr aku pastu naik kereta Mak dia utk kesekolah...Yg paling aku suka ialah bila dia pakai kasut sekolah sbb aku akan tengok dia pakai stokinnnn..aku akan senyum panjang sbb dia ikut perangai ko sbb slalu pakai stokin tinggi2 sampai lututtt..bila aku tanya ngape pakai tinggi sgt lalu dia jwb simple jerr..sbb SUKAA katanyerr....so, nak citer, walaupong anakdara bongsuku yg namanye Hanim Humairah ni anak aku tapi ade sikit perangai dia mirip species ko...sbb dia suka pakai stokin tinggi mcm ko..ye takkk..aku sangka ikut perangai maknyer tp maknyer kata dulu masa skolah x suka pakai stokin punn..

...so, persoalannyer..camne dia buleh ikut jejak ko nihh.. aku mula konpiuss.....konpius la punya konpius sampai kepala Ana pun fusing2 laah..akhirnya aku membuat conclusion bhwa itu semua trjadi kerna adanya tercipta stokin dlm dunia ini,,kalo x de cipta stokin maka x delah citer stokin ini ujud, ye takk...

..Kalaulah aku ni ditakdirkan arini jadi taukeh stokin, maka akan aku invite ko utk jadi iklan stokin sbb bagi aku hanya ko aje yg tau cara memakai stokin yg betoll..
pssttt..aku x buleh jd model stokin sbb stokin aku semua aku letak getah sebab semua dh longgarrr..sayang nak buang sbb takut stokin tu ckp `Habis Madu sepah dbuang'..ha ha haaa kalo nk kenal stokin aku yg mana satu senang jerr,,yg byk kalimuncup tu la aku punyaa...kah kah kahh

..Boy, teringat dulu masa arwah Ust Razak raging kiter..lps aje ajar kita main bola pastu panggil aku, boy, faisal srh cabutkan kalimuncup kat stokin diaaa..pehhhhh, susah hidup aku dbuatnyaa..mana2 aku pegi kisah stokin akan menghantui hidop akuu..

Waty said...

Salam!

Fendi fendi...macam2 je cerita ko.. buat aku terkucillah asyik dok ketawa ko punya penulisan yg kelakar gila tu ..Hehehehe...

Anonymous said...

Salam..

Ani!! lama tak dengar berita .. ani. Wah! waty tengok gambar ani melayan anak2 d Lumut membuatkan waty rasa nak join dgn u semua.. Bestnya>> ok bye!!

zam said...

wah wah siapa yang nak kena potong kaki ni... mmm tak taulah.. fendi.. janganlah dok cerita pasal stokin aje.. gambaunye mana....

zam said...

Fendi,

tentang cabut kemuncup tu ..ha ha ha... tapi ia kisah benar...