Thursday, June 3, 2010

FLINSTONE PULAK MENGOMEN !!!!

..salam....emmhhh...alhamdulillah..syukran syukran..seronok aku tengok kenkawan2 aku masih kecik dulu duduk stempat berjmpa setelah sekian lama terpisah..cuma bezanya, kini smuanyer dah ada anak bini suami isteri...rugi rasanyer x dpt hadir tuhari..ape nk buat..x der rezki nk jmpa..anyway,melihat dr airmuka masing2 dlm gambar tu nmpknyer ada cahaya kegembiraan yg dipersembahkan...yg prtama, cahaya kebahagian rmhtangga..yg kedua cahaya persahabatan yg x putus dan sekian lama dah terpisah tp mujur arini dpt jumpa balik..timakasih byk2 buat si Boy nihh..kerana dek usaha penat lelah dia maka dpt kita rasa nikmat/erti prsahabatan yg dibina bertaut hingga arini..syabas Zul..untung mak ko dpt anak yg baik mcm ko nihhh..kalo ko pompuan mau rasanyer aku menikah dgn ko buat bini..bkn senang nk cari budak baik la nihh..betoi tak zamm...bila tengok si ros maka teringat aku dulu dia slalu sengetkan kepala dia duduk sebelah meja aku sambil menulis tgn kidal..ros ni manja orgnyerr..aku kengkadang teringat rambut si ros ni dok warna perang2 sikit..aku dulu ada belanja ros mkn mee goreng kat kedai bwh bukit tepi padang tu..tp rasanyer ros dah lupa kottt..tp aku x pernah lupa saat manis tu sbb duit aku belanja dia tu duit yg aku jumpa kat pasu bunga kelas darjah 6...tu yg c berkat tu agaknyerr...tengok gambar si S Rohani pulak kepala aku jd pening..kencing manis aku dbuatnyerr sbb tengok dia dah alimmm..untung dia dpt suami yg juga alim & warak nmpaknye..insyaallah..dulu kat skolah dialah orangnyer yg pakai stokin paling tinnggi sampai kelutut...dan masa tu aku ngorat x prnah dpt respon positif dari dia walaupon masa tu muka aku iras2 shah rukh khan..x der rezki..maklomla masa tu aku periksa slalu dpt no 2 dari belakang..saper nak..ye takk..tp dgr citer dia dh jd seorang guru yg berjaya...alhamdulillahh..baguihh kenkawan aku nihh...si Tina lak aku tgk pun dah berubah byk la nihh..aku dh x buleh tengok rambut keli2 pusing2 dia sbb dh pakai tudong..tengok dlm gambar happy jer raut mukanyer..untung dia dpt suami baikk..mcm Tuan Guru Nik Aziz kata Boy...dgr citer jd cikgu gakkk..emmhh..baguih korang nihh..keje semua hebat2..jd guru tu ada 1001 rahsia kebaikan..aku dulu pong cita2 nk jd cikgu tp arwah usz razak asyik sibuk suruh aku main bola sampai aku x buleh jd cikgu sbb kepala asik ingat camne nak tendang bola jerr..haiii..nasib2..by t way..aku ucapkan tahniah & slmt maju jaya kat korang semua sbb dlm hati kamu semua ada mempunyai seketol daging kecik yg berjaya menghasut seluruh urat otak untuk bangun membina struktur silaturrahim yg sekian lama hilang kembali bercantum...ini mungkin berkat doa yg dbaca oleh si zam, lan, faisal, boy masa tiap2 hari assembly pagi kat skkgk dulu..walaupun ketika tu kita baca doa dlm keadaan yg seksi sangat..ape taknyer..kita semua baca doa sambil pakai seluar pendek & skirt..nasib baik ust razak tak pakai seluar pendek gakk..tp x per...jgn lihat siapa yg baca tp lihatlah apa yg dbaca..lastly, aku nk mintak maap byk2 kat kenkawan semua sbb x dpt hadirkan diri reunioan tempohari..aku nyusun 10 jari mtk maap..hehh, mcm hr raya lak rasenyerr..

ok bye..

Fendi


17 comments:

Budak Kem said...

Pandai je.. jual nama aku..?

Boy

Tina Kassim said...

Salam Fendi,

Kau memang pandai berbicara... pandai kau cover....

faisal said...

Fendi,

Kau punya cerita mcm kau ada kat sana la bro?

de faisal

Zam said...

Fendi,

Salam.. lama tak jumpa , lama tak dengar berita... mendiamkan diri sahaja....Amboi amboi.... kalau Cikgu Wan check karangan blog kau ni mesti dia bagi A++. Aku rasa kau ni memang ada bakat menulislah... setiap ayat2 kau tu penuh maksud mendalam.. Kau ni memang hebat... Anyway, ramai kengkawan tanya pasal apa kau tak boleh datang.. semuanya nak tengok fendi dulu dan fendi sekarang... tapi apakan daya tak tercapai. Tapi tak pe , jika ada umur panjang dan murah rezeki insyaallah kita akan buat lagi tapi terpulang kat semua kengkawanlah.. tapi kali ni aku rasa kau kena handlelah... fendi... alangkah LG yang berpuluh tingkat tu kau boleh pindahkan inikan pula kami yang beberapa kerat aje ... campur anak2 tak sampai pun 100 orang... mesti senang nak handlekan ..kan kan..

Lastly, sesekali kau terjah dalam blog ni best jugak meriah sikit suasana... sesibuk mana pun aku percaya bila kau tengok blog ni redup sikit, lega sikit dan kalau nak distress tu tenyeh ajelah dalam komen... ok bro. jangan berhenti kat sini aje tau..

chow

siti rohani said...

Apa-apa lah Fendi...Kami pun nak mintak maaf gak sebab dok bercerita perilaku hang thdp kami masa kami tak reti pakai baju kurung waktu sekolah.

Eh! Kat mana dapat nama Flinstone tu ye?..

Tina Kassim said...

Salam ani,

Cuba baca About Me disebelah kanan blog ni....Ayat yang akhir... Akhirnya dah terjawab siapa penolong ketua murid kita dulu..

Ada satu lagi persoalan.... siapa ganti Ani selepas Ani pindah ke SK Klang Gate (1 @ 2?) ?

Wassalam

siti rohani said...

Ha...ah! Alhmdlillah, kalau dak tak lengkap sejarah skkgk1969. Maklumlah, baru jumpa. La ni kita tunggu sapa plak nak mengaku ganti Ani. Ketua Murid sahih x ingat sbb sibuk ngan dunia dia...

Hmm.. bukan Tina ke.. ?

sham said...

Salam,

Fendi ayat kau memang power...
Harapan kita semoga kau pun gembira dan berbahagia di samping keluarga yang tercinta.
Semoga kita dapat mengumpulkan lebih ramai sahabat-sahabat kita dan yang pastinya alhamdulillah aku rasa bahagia dan gembira tak boleh nak dibayangkan..
Okeylah jumpa lain kali.

Wassalam.

Zam said...

Aikkk... mana pulak orang tua ni... senyap aje..

Rose said...

Salam ;

Org tua mana tu Zam..

fendi ;
Kau kalu ta usik Rose bole ta ..Malu la kat diaorng ..habis temberang kita ..Hehe he expclly kat SR . Rose kan pemalu ..
Geli hati ade , suka ade tapi yg surenyer 10 kali da Rose baca nukilan kau . tersentuh hati pun ader ...

Ape pun Rose tunggu kat Pokok tu tau...na mkn nasi lemak ngan kau...

Fendi said...

Salam semua..
Boyyyy..ko tlg aku jwb soalan si S Rohani ni buleh takk..?? Dia tanya mana aku dpt nama flinstone nihh..???

Ha..31 tahun dulu korang yg pandai2 bg nama tu kat aku pastu Ani tanya lak camne buleh dpt nama tuh..huhhh..semalaman aku x buleh wat keje nk jwb soalan Ani ni..dah la nama tu langsung x glamour..kekadang bila malam masa semua org dah tidor, basah bantal aku sbb terlalu sedih tengok nasib aku nihh..nama aku sikit punya sedap tp kenkawan aku si faisal,zam,boy,lan, ican,helmi,tina,zarina,rose la..bla bla bla..tah ape diaorg makan buleh dpt idea canggih giler ni buleh letak nama FLINSTONE kat aku..ishk ishk ishk..nasib baik bini aku x tau..kalo tak dia pong panggil Flinstone kat aku x ke naya aku..malu aku kat jiran sebelah nnti..

So, skrg Boy..aku arahkan ko buat siasatan penuh dkt kes aku nih..aku nak tau dpd siapa idea nama Flinstone yg Brutal lg canggih ni buleh terhasil..kalo ko buleh jwb asal usul nama ni maka aku akan hadiahkan ko sebiji TV LG size 42cm berserta percutian ala komando kat Tg Bidara...Boy, ko jwb sekarangggg...malu aku kat ANi nanti..

Budak Kem said...

A'km Fendi,Ija pun nak tv LG 42 mcm boy bole,ala tak kisah lah flinstone tu gelaran manja kau je..mcm ija dia org pndai2 panggil "P",husban pun dah tahu,itu kan Hari Ini Dlm Sejarah!jgn la nangis mlm2 ye,setakat bantal basah ok lagi,jgn banjir dah,kalau tak ada kwn2 mcm fendi,tak meriah lah alam persekolahan kita,tak chaya tanya Boy dan yg lain2. Ija@p

Fendi said...

Salam..
iyelah Ija, betol ckp ko..buatper nak dkenang prkara yg lalu...anyway, thanks a lot la Ija pasal ko masih nk contact kitaorg...nasib baik kita jmpa diusia 40..cuba ko bygkan kalo kita jmpa diusia 60..konpirm semua pakat x der gigi dah masa tuuu...dok recall kenangan lama di Kem dulu pun dah x buleh sbb dah masuk zon nyanyuk masa tu..so, la ni kita dah jmpa & dh ada platform nak chit chat..so make sure kita citer & share ape yg patut..kalo x nyosal ko nnti..

Rose said...

Salam Fendi ..Betoi ckp Ija . Diaorng ta niat ape2 pun kau jgn ler sedih yeee. Nanti Rose nangis ngan kao abis lak Blog kita tengelam ..Tu camane ...Apepun kita semua kawan kan ..takan na mare ..

nama Flistone 2 bukan sedap aper ..Kecik2 dulu katon tu "famus" kan. So kau menumpang glamour dier lerr ...Hehe

Yang pasti kau adalah kau , bukan Zam , bukan Boy . Ok ...kau punyer personalty sendiri maaaa..

Betul ta Ija ...

zam said...

fendi,

amboi ramai penyokong kaum hawa nampak...

Anonymous said...

...emmmhhh..x ku sangka betoii..rupe2nyer walaupong aku ni jahat masa kecik dulu tp la ni aku masih dterima oleh kenkawanku...jd x nyesal jd jahat dulu..ni kene bg tau cikgu Wan Embong nihh..anyway, kalo korang nk tau, setiap kali aku nampak movie Flinstone tu kat mana2 konpirm aku akan senyum sorang2 sbb teringat relationship flinstone tu dgn aku...

..Tp aku dok heran jugakkk..yg menyokong aku la ni byk pompuan jerr..bebudak lelaki sek Kem lansung x menyokong nmpaknyerrr..ye tak zamm...mungkin depa semua suka aku jahat mcm dulu kott...ape pendapatan ko Zammm..??

Fendi

zam said...

Fendi...

apo nak buek...geng geng adam ni macam slow aje sikit.. tapi kira ok lah kau kan wakil kitorang... teruskan ..bak ija kata... tunjuk ajar ku sifu..

bolehke nak menuntut..