Friday, June 18, 2010

Inilah Harinya...Edisi Zam

Untuk rakan2 yang masih bertelagah... kat sini diperturunkan gambar yang berusia 16 tahun lalu. Saat saat yang mendebarkan dalam sejarah hidup seorang lelaki... biarlah sekali sahaja...

6-6-1994 Tarikh keramat dalam hidup aku.

Ni pengantin masa menunggu dalam kereta...suspens...


Antara orang2 melaka yang mengikut...nampak tak Encik Ibrahim Baba tu..

Ini dengan Abang Long ku... sokongan padu dari nya.


Inilah saatnya...



Aku terima nikahnya....


Sebahagian dari rombongan pihak melaka bersama pengantin perempuan. Nampak tak mak aku tu... Azizah Abdullah..atau Zahaba.


Akhirnya cincin disarungkan ke jari isteri tersayang..

Okaylah yang tu je gambar yang ada. OK sekarang kita tunggu gambar kengkawan yang lain. Itupun kalau tak keberatan...

Adios

Zam


16 comments:

Budak Kem said...

Wah!untung Zam 25 thn dah jadi suami,Tahniah ye,walaupun ija tak ada masa Zam kawin tpi dpt tgk gmbar pun jadilah,tisu yg kat sebelah Zam tu nak lap peluh yo!maklumlah berdebar2 nak akad nikah dan jmpa bakal isteri yg tak beberapa lgi akan jdi milikmu..selamat hari ulangtahun prkawinan,semuga berbahagia selamanya.amin.

zam said...

Eh Ija, mano kau tau den dok lap poloh tu.. kau dulu samo gak ko... he he

Waty said...

Zam..

Ada gambar Azhar yg baju hijaulah..cute juga kau jadi pengantin.. kenapa ye kau khawin waty tak balik .. mungkin suami waty tak ada cuti ,waktu tu wati takut balik sorang dgn baby waty..

Tina Kassim said...

Zam,

Untuk pertama kali setelah 16 tahun lalu.... Tina ucapkan Selamat Pengantin Baru.

Untuk banyak kalinya... semoga keluarga Zam, hidupnya diberkati olehNya.

Wassalam

Fendi said...

Salam...
Zammm...aku pong mcm Tina gakk nak ucap slmat Pengantin Baru & Lama...
...Seronokkk aku nengok gambor ko tgh nak menikah nihh..teringat aku masa zaman menikah aku duluu...habis basah baju luar & dalam sbb trlalu suspen...maklomlahh..kiter nak p amik anak dara orang ye dakk..cuma bezanya aku dgn ko..ko menikah pakai spectacle dan aku tidakk sbb masa tu aku belom rabun dekat lagii..tapi niat kita sama sbb itu yg telah tersurat & tersiratt dlm diary kehidupan ko..cuma aku pesannn, jagalah isteri ko tu sebaik mungkinn..ko jgn pandai2 nak menduakan mentigakan dia sbb angka yg lebih dari angka 1 itu trlalu menyakitkan buat seorang wanita tp sekiranya itu brlaku tanpa dpt dielakkan lagi maka ko cabutlah urat tunjang dunia didlam ruang otak & hati isterimu agar dia lansung tidak akan ingat akan erti kepahitan dunia..by t way, yg aku marah sangat kat ko nihh, apesal ko tak jemput aku dtg kenduri ko nihh..sedangkan ko tahu kiter dulu baca doa pagi sama2..tapi bila ko gatal nak kawin ko lupe kenkawan..si Boy pun ko tak jemput gak..si Lan, Syam smuanyer ko luper ye..

..x pelah Zam,,,anyway..kita org maap kan ko..Tina..?? ko camne..??

zam said...

Sifu Fendi,

Terimakasih atas ingatan.. akan aku ingat sampai mati...jangan lebih 1...baik tuan.. tapi apa pekdahnya kalau terlebih satu sifu. ok ke tak ok... bukan apa saja nak menuntut ilmu. Kan ilmu tu kena cari hatta sampai negeri cina...

Fendi,

Dulu tu bukan tak jemput tapi tak jumpa.. maklumlah masa tu belum ada blog dan facebook.. he he

zam said...

eh eh Fendi... manonyo gamba ekau ni.. copeklah den nak publish ni... maklumlah sambutan tinggi ni.. ekau jangan nak mengelat laii

Zulhamri said...

SELAMAT PENGANTIN LAMA lah En Zam ...

Ikhlas

Fendi said...

Salammmm..

Zamm..kalo aku tak hantar gambo buleh takkk...??

Tina Kassim said...

Salam

Fendi,

Bagi pihak Zam... gambar perkahwinan kau mesti kena bagi kami tengok sebab kau berpeluh macam manapun kau ada lebih pengalaman melalui detik tu!

Bagi saya masa kenduri kahwin di Selayang .... memang tak ingat nak jemput kengkawan SKKGK... masa tu kita semua dah terputus hubungan....

Macam kau Tok Khadi MC... Saya camera man yang mc hari kenduri jadi tak ada gambar kahwin nak share.....

Wassalam

zam said...

Fendi,

Jangan nak lari... kena bagi kat aku cepat.. demand tinggi ni... bukan satu tapi dua... ke dah dapat tiga... he he he cepat sikit email kat aku zzstranger8@gmail.com.

Tina,

Amboi cameraman mc pulak dah... tak aci macam ni.. cuba cuba tanya si nik tu .. mesti ada punye... kalau ada email k.

Landol,

mana gambonya lan... copeklah

Lan B,

Kau jangan nak malu2 bagi kat aku cepat!!

Kepau,

Aku tau kau dok serve ni ... mmmm bagi kat aku gak

Khulai,

kaki dah baik kot... tangan sihat kan hmm hantarlah gambar tu bang sekeping dua

Sham,

kau jangan nak escape... cd dah ambil belum....

Boy,

Ni pun satu... jangan nak lari.. tunjuk contoh sikit.. kau update sendirilah...

Topik,

Ni kawan aku kat johor ni... janganlah malu2... pass kat aku...

Rose,

Diam aje... hmmm carilah satu dua... pas tu scan pas tu hantar atau email kat zam atau boy

Watie,

MMMmmm camno nak buat orang singapore ni.. oklah camni kau suruh si aishah tu upload kat fb kau lepas tu aku ambik kat sana kkk

hmmm siapa lagi.... aha lupa lak

Ija,

Balik dari europe cepat2 mms gambar kahwin kau tu kat boy... boy taulah nak buat apa lepas tu

okklahh penat lah...

Rose said...

Salam Zam;

Psst ..nanti dia kutuk rapat nie camno ..malu 10 generasi kang ..

Opss ..ta aci la kau ta suruh Ani antau ..ooo pilih kasih yeeee ..

zam said...

Rose,

kau ni nak antau ke tak.. teacher ani dia dah hantau yang pertama sekali... cek balik inilah harinya .... jadi sekarang nak tunggu orang ketigalah pulak... so bila nak anto gamba tu.. cepat sikit kkkkkkk

Fendi said...

Salammm..
Haa..betol tu Zamm..si Rose ni byk songehlahh...Rose, p amik gambor kawin ko kat almari dapurtu copekkk..

Fendi said...

Salammm..
Haa..betol tu Zamm..si Rose ni byk songehlahh...Rose, p amik gambor kawin ko kat almari dapurtu copekkk..

Ija said...

Zam,ija guna tisu utk lap hingus lah he he he biasa lah org pompuan hari nikah tu hati sebak tak sedar airmata keluar hingus pun meleleh jdi mak andam tlg lap kan maklumlah raja sehari(satu hari sahaja ye)gambau kawin ija anta masa anniversary bole ye..pendi lan dol lan b rose boy sham tina(cameraman mc knapa tak col Boy dia suka amik gmbar,bole jdi bidan terjun maa)taufik nazri lgi sapa ye ikut giliran jgn smpai ketua murid kita marah manti mata dia mengecil.....