Sunday, June 13, 2010

Inilah Harinya...Edisi Siti Rohani

Assalamualaikum Kengkawan!

Terima kasih atas doa dan ucapan. Doa yg sama dipanjatkan ke hadrat Allah s.w.t. untuk kengkawan yg menyambut anniversary setiap tahun mendatang. Pastinya Allah akan balas dengan yang lebih baik untuk kalian. Aamin.

Dengan kad jemputan yg dah tersimpan 18 tahun ni (kad buat sendiri tau!), Ani jemputlah kengkawan yg tak berkesempatan hadir ke kenduri kami dulu...Kira dan terjemputlah tu.. Terima kasih kat abg Aziz sebab izinkan kengkawan menatap foto pengantin ni.

"Kebahagiaan adalah mengasihi dan dikasihi, sanggup berkongsi masalah dan bertimbangrasa. Kebahagiaan itu adalah saling mempercayai dan memahami di antara satu dengan yang lain, bersedia untuk memberi maaf..."

Wassalam.

18 comments:

Zam said...

First sekali untuk Abdul Aziz suami Ani terima kasih kerana sudi membenarkan kami kengkawan Ani untuk menatap photo yang bersejarah dalam hidup sekalian. Thanks for being sporting dan supportive. Moga kalian berbahgia hingga ke akhirat. Amin.

Ha sekarang untuk Fendi.. bila pulak kau nak bagi kitorang tengok gambar kau menikah atau bersanding dulu..maklumlah kau la ni kan cakap banyak sangat kan ... buktikan... hantarkan kat kami bagi kami lihat gambar kau sekeluarga..s mmm sorry ada s kat hujung keluarga tu..
S ada makna tu.... he he he

Thanks again to Ani dan Aziz....

Adios

Fendi said...

..Salam...
..ishk ishk ishk..selonokk..dan berair bijik mata aku nengok gambaq Ani menikah nihh..kempunann telor tembakolll..blurbbbb..apaponggg,,TAHNIAH Ani & suami..baguih betoi prcintaan kalian brdua sehingga ke arini masih dok I lub U, U lub Me yee..saya prcaya jodoh yg brkekalan tu adalah hasil kasih syg yg ikhlas tanpa ada melekatnye unsur2 haram yg buleh merusakkan cahaya cinta kamu berdua..melihat pada gambaq sarong cincin tu jugak jelas mempamirkan si Aziz tu seorang individu yg baik begitu jugak Ani jelas kelihatan sopan & santung...secocok..untong kalian brdua..untung jugak kpd cikgu Wan Embong kerna brjaya menghasilkan formula bahagia yg disemai & dikendong oleh si Ani sehingga kini..x sia2 jugak si Zam jadik ketua murid yg brjaya mengawal disiplin teman sebayanyer kecuali si Flinstone yg jauh sudah terbabasss..anak sape si flinstone tu yer..ye takk Zammmm..ko nih aku tengok asyik dok nk pekene aku yee..nnti ko..kang aku pakat dgn bebudak pompuan semua pulaukan ko baru ko tahu..ko bkn tak tau yg aku nih kamcing dgn si Ani,Tina,Wati,Ija,Rose bla bla bla...

..By t way aku respect kat Ani gakk sbb dia creative buleh design kad kawin sndiri bro..she has high confident level buleh introduce & produce own Wedding Card..pehh, untung si Aziz nihh..patutla si Aziz senyum lebarrr jerr.. kekadang heran jugak akuu..si Ani ni betoi2 cikgu kerr..Card designerrr...?? nak kene tanya Ust Razak nihh...what say u Zammm...???

..Zam, gambaq kawin aku nanti sat aku tunjukk..aku tgh ajak isteri aku p studio ..nak amik semula & lakonkan semula gambaq kawin yg terkini..sbb muka dulu muka budakk..baju pengantin dulu masih muat...cuma bila tang nak pakai butang baju melayu tu risau sikitt..mcm citer p ramlee tu..Pah..butang baju melayu abang mana Pahh...hah, silap2 terbakar kedai Gambar tu nantii..ha ha ha..

..Anyway, last sekali saya ada soalan utk cik Ani kita niii..Ani,Ani..agak2nyer ye..ape sbb nyer yg suami Ani syg sgt kat Ani niii...???? buleh kita syer sama2 rahsianye..ha, jwb Ani, jgn x jwb..?? saya x mau dgr alasan line internet putus la, byk tuisyen kat skolah sbb x nk jwb..

...tengah dab dub dab dub tunggu jwban Aniii..

Lan Dollah said...

tahun 1992 tu ... aku masih belajau lagi, ada member yg dah kahwin ! dah jodoh ... aku mak we pun tak de lagi masa tu, maklum ler, naik kapcai, sapa nak! lain le dak Zam, naik Honda Raider, ramai yg nak mengikut nyerr !!!

Tapi si Fendi naik ape yek ??? ke main ayat jer dgn satu bilah anak mancis, ko luper ke Fendi ? apa bunyi mandrem kau tu ... mim,mim, kim,kim,... kesian si Ija !

kenangan ....

wassalam

Fendi said...

Salam...
Hoiii Lannn..jgn ko sebut mim mim kim kim tuuu..x psl2 kene pulau nntii especially si Ija..aku masih ingat tp saje x nk open the subject..naya akuu..

Budak Kem said...

A'km,Tahniah pd ani/suami yg menyambut ulangtahun yg ke 18.kalau bole d putarkan masa,ija pun nak kawin muda,seronok tgk kwn anak2 dah bsr panjang tapi waktu tu blum ada boyfren,bpak ija garang jadi secara tak langsung ija tak suka org lelaki dan hati blum terbuka nak bercinta. bln 6 thn 1992 ija bru 2 bln join Malaysia Airlines.Harap kwn2 yg lain sudi tunjuk gmbr2 kawin sempena ulangthn perkahwinan masing2,tapi yg untung kira ija dan fendi,pasal kami 2 kali menikah...ha ha ha.Lan dolah cite pasal kim kim kam kam,mengimbau cite lama ,ala tak kisah lah tu tpi ija rasa bdk2 lelaki trsilap anggap,masa fendi baca mentera yg entah apa2 tu..ha ha ha kebetulan kami bdk2 perempuan tgh buat lawak jenaka,ija tak tahan gelihati jdi tergelak sakan sampai terlompat2 dan angkat kaki,bila dpt tahu dr bdk2 lelaki konon pendi kena kan serapah kat pontianak,apalagi ija,norhaya,suhana,nursaedah,fadzilah dan yg lain2 gelihati bila mendengarnya kami malas nak layan,bdk2 lelaki mati2 percaya pontianak dah sasau kena jampi serapah!Ija mcm ni lah.... tak ambil hati langsung,zaman sekolah sgt indah utk d kenang semakin dewasa,kita semakin matang.Ija rasa pendi ni pandai berkata2,muka pun manis,gigi mancung sikit tu yg terlebih kawin bkn pasal jampi serapah ye..ekau jgn marah esay yo pendi!ha ha ha ija memang suka gelak senyum gelak senyum ala mcm dak Sham Kuntum cuba kau tgk dia hari reunion tempohari...izinkan ija berundur diri.selamat mlm semua.

zam said...

Ija...

Apa maksudnya Fendi kahwin 2 kali... macam tak cayalah... he he he

Itulah dia Sifu..

Kadang2 teringat masa zaman jahil dulu.. gelak sorang2..sorrylah ye.. kengkawan semua..

ingat lagi kantin kayu.. ala macam bangsal tu.. ahh kat situlah serapah dibuat.. tapi perasan macam jadi he he he

Fendi... tombolang dah pocah dah.. anyway ija nak tatap gambar kahwin... scan ajelah tak yah nak gi kedai gambar.. buat susah aje.. maklumlah nak kena berlaku adilkan... kah kah kah

Lan Dollah said...

Ija,
apo lamo sangat kau nak pocahkan tombolang tu Ija wooiii ... 30 tahun.
Tapi tak pe lah, samada menderam tu jadik ke idak (anyway benda tu semuanya khurafat), Fendi dah buktikan kejantanannya. Fendi memang banyak kelebihan sebab tu Allah swt izinkan dia "lebih" dpd orang lain. Bukan senang tu, mudah-mudahan, Fendi bahagia selamanya ...amin !

wassalam ...

Budak Kem said...

Ha ha ha,ekau pun samo apo tak recall awal2 Lan,jgn amalkan bondo2kurafat ni lgi yo fendi,nak tahu hukum eh halal ko,haram atau makruh kau tanyo Lan Dolah yo.walau apapun ija mendoakan pendi bahagia d samping org tersayang,ija tahu pendi sudah bersedia fizikal mental,zahir dan batinnnnnnnn.


ija

siti rohani said...

Assalamualaikum!

Fendi, semalam ani dah jawab soalan tu tapi apasal tak ter'publish' pun. ini mesti sangkut kat pucuk pokok ara kat Gunung Jerai. So, nak kena jawab lain ka? Atau nak kena jampi dulu.

Buat kengkawan, jodoh di tgn Tuhan. Masa kawin mmng Ani x hbis belajar lg. Tak kenal pun sapa abg Aziz tu. Dia pun jadi RO je kat USM. Serabut kepala otak gak dibuatnya sbb Ani dok pulun study je masa tu. Tak percaya kut kalau ani kata tak pernah bertentang mata kecuali lepas akad nikah hari kenduri! Tapi alhmdulillah, dipendekkan cerita, lps kawin, rezki mencurah2!

Mcm harapan ija, Ani pun nak tengok gak gmbau kawin u all. Especially yg 2X tu... Yang dah lepas pun masih belum terlambat,kan?

Wassalam.

Lan Dollah said...

salam,
citer ani macam citer along saya jerr ... mula2 tak mau, malu2 kucing konon, sekarang anak dah 9, bahagia tak bahagia ler ... tu ler berkat bercinta lepas nikah :)

Anonymous said...

Salam semua..
...emmhhhhh..x psl2 aku sekarang ni dah jd mcm Tok DUKUN lak..si ANi pung dah pandai kenen2 aku psl jampi serapahh..ini semua si Lan Dolah lah punya psl sbb pandai2 bukak citer jampi mim mim kim kim ..ntah aku pong x phm ape sbnrnye maknenye...nanti ko Lan..aku jampi ko nantiiii..pastu mintak pengeras charge dlm kredit card transfer pakai Maybank2U sbb Tok Dukun la ni dah modern..ha ha ha...

Anyway Ani, thanks for yr good comments..x sangka u ada nice & interesting story dlm hidup u..
cuma i rasa cemburu dgn si Zamm sbb dia dpt mkn durian pastu eksen tunjuk gambar dlm blog nihh..nampak betol dia kuat mkn..hoi Zammm..malulah sikit p rmh org melantak sakan..org jemput mkn suruh mkn seulas dua yg ko p melantak sampai 2 ~ 3 bijik tu buat pe haaaa..buat malu budak Kem jerr..lain kali kalo nak pegi bagi tau aku, buleh kita p makan sama2 durian tuuu..kalo aku ada mkn byk sikit takpe sbb tu dipanggil Teamworkkk..Anyway Ani, kempunan lagi aku tengok durian tuhh..apekata u buat tempoyak pastu send kat kita org by Poslaju mcm si Zam htr CD kat kiter tuhh..

..Ija, ko jgn cabar akuu..kang aku advertise gambar kawin aku kat dlm Harian Metro baru ko tauuu...aku tgh dok pilih la ni gambaq yg sesuaii..byk gambar aku x sesuai sbb masa brsanding aku panikk..aku asyik pandang siling tengok kipas anginnn..sbb aku takut siling tu runtuh masa tuu..

Ape kata kita mintak gambaq bersanding si Lan Dollah ni duluuu..so, Lan..please input your wedding picture by today..jgn ko nak bg excuse lagiii..

Fendi

Lan Dollah said...

Fendi,
aku tak de gambau masa bersanding, sebab pelaminnya pun tak de, tukang buat pelamin tu ngam2 meninggal sebelum aku kawin, so selamat le aku ... acah jer !!!

aku advice ko jgn advert ko punya gambau kawin dlm Metro, nanti ada yg berkenan, tak pasal2 kena "tambah" lagi ! tapi tambah pun tak pe kan, sebab ada 2 kota kosong lagi ... hidup Tok DUKUN !!!

Budak Kem said...

Tok Dukun..

Kalau nak UP sikit... publish je dalam HARAKAH... baru cepat sikit tambah kuota..

Udahlah tu..kau jangan ler.. nak berdalik -dalik..upload je kat sini...kengkawan tak sabau menunggu ni..

Anonymous said...

..gggrrr...x nak aku publish dlm Harakah tuu...x sanggup tengok kes Bung Mokhtar & Izzetti..sampai la nihhh kene attackkk..sian dia..

wooii Lan Dollah..ko semedang nak escape..kita org bukan nk gambau ko brsanding laa..kita org nak gambau ko menikah lerr..jgn sampai aku buat super imposed gambau ko nntiii..

Zam said...

Hoi hoi.... ni yang aku geram ni. Ingat jaga tata susila ketika berchatting ni iaitu :
1) Sila guna nama sendiri, paling tidak kat bawah tu tulislah singkatan pun tak pe contohnya. LD - landol atau TD- tok dukun atau Fendi dsbnya.

OK tolong jaga disiplin ye!!!

Lan, kau punye cerita yang bercinta lepas kahwin tu menariklah ooo dak along ke... eh ye ke... atau kau saja nak cover line guna nama along. Tapi tak pelah sebelum ke selepas ke... janji bahagia..

Fendi, apalah kau ni liat sangat.. kau kan ada dua apa masalahnya pilih aje yang mana satu.. tapi aku nak tengok dua2... maklumlah kau kan sifu baru kami...
he he he

Fendi said...

..Salam..
Zam, ..kalo aku ikutkan idea ko tunjuk satu jer maka disitu nanti menunjukkan aku x brlaku adil dan konpirm akan membuatkan kaum hawa rasa kecil hati..dan aku akan rasa bersalah sgt kat tokey kedai gambar tu nanti..dia akan kata ..`Hey lu, apapasat lu angkat gambar kedai gua 2 kali tapi lu tunjuk sama lu punya kawan 1 kali saja..ini tala patut woo..nanti itu tuhan Ala malah sama luu..so, bagi sedikit masa lg nak buat super impose kat gambar aku tuu..aku tgh adjust uban kat rambut aku tu jd warna hitamm..apekata si Lan Dollah ni fwd kan dulu gambaq dia..Lan, copeklahhh publish gambor ko..dogil la ekau nihh...dulu kecik2 x dogil tp dah bosau ni dogil terlampau lakk..Aniii, tolong tegur sikit si Lan nihh..ko kan pengawas dulu..

siti rohani said...

Assalamualaikum semua!

Udah2 le bertekak! Hangpa ni yg cikgu Wan dok geleng kepala & penin kepala ngan perangai hangpa nih.. Bergegaq satu dunia last-last gambau Ani & abg Aziz je melekat kat sini.

... take your time. Nak HADIAH tak? (next reunion, insyaAllah) Buh jgn tak buh. Malam jumaat ni pakat elok2 tau..


Wassalam.

zam said...

Kengkawan,

Fendi & Landol,

Kan dah kena syarahan dari Teacher. tulah cakap aje itulah inilah tapi satu gambar pun tak keluar.. he he he tapi tak pe sempena malam jumaat yang mulia ni dan Argentina pun dah menang besar, maka silalah email gambar tu kat aku atau boy.

Camno pun Fendi aku ingat baik kau mula dulu.. eh malam siapa punye turn ha ? 1 ke 2... jangan marah ya sahabat sejati ku... ingat dulu kau dan aku kena rotan kat dalam bilik guru besau dan saksinya teacher anilah... sakit wooo!!!

ok kitorang tengah tunggu gambau korang lah.. tapi hak lain pun kepau, ican, faisal, topek, sham, lan b takkan senyap aje... hantaulah gambar korang menikah tu atau gambar sanding bolehlah kengkawan tepung tawarkan... hak yang geng pempuan tu,.... minta izin kat laki korang okk...

chow